måndag 3 november 2008

nu har jag tagit tjuren vid hornen

ja nu har jag startat en blogg som förhoppningsvis ska få mig motiverad att göra mig av med ca 25 kilo wow vad det lät mycket men jag ska tänka smått nu ett kilo mindre för varje gång någon gång ska jag väl lyckas att gå ner tycker man . har just beställt ett detox paket med smått och gott i som jag ska prova så får vi se hoppas att det kommer hem fort bara så jag inte hinner tappa modet så kickstartar jag med det . om det finns någon med erfarenhet av lyckad vikt minskning eller någon sugen peppare för det behövs så hör gärna av er allt är välkommet . .......

2 kommentarer:

Pockethexan sa...

Kul att se dig i bloggvärlden igen o jag ser att du har skaffat dig en ny?

Lycka till med kilorna! jag gick upp 20 kg på 1/2 år pga en medicin (kände mig aldrig mätt) men jag har gått ner 10 av dem sen jag tog bort dem i nov bara genom att äta mindre kolhydrater (ingen müsli) o försöka "tänka" sig mindre portioner när man äter (man känner sig så himla duktig när man inte tar påtår på maten för man ÄR mätt). -"Jag är mätt, jag är mätt..."
Jag kan ju inte träna pga ryggen så då återstår maten så mu återsår "bara" 10kg....

Kramis!

a sa...

Jo, jag har faktiskt gått ner flera gånger och då med viktväktarnas metoder. Det spelar ingen roll om man går i mötena, utan det handlar om att äta precis "lagom" mycket/lite. Om man räknar points och håller sig diciplinerad till det, går man ner, det gör man... men det kräver viss planering och engagemang, vilket man inte altid orkar/har tid med. Man får varken äta för lite eller för mycket, därför är det viktigt att räkna points eller kalorier. Att röra på sig underlättar.
Lycka till!!!